22 Mayıs 2013 Çarşamba

Kimlik Hırsızı



Normalde yakın arkadaşlarıma bir film önerisinde bulunacağım zaman ya da bir ortamda filmler hakkında konuşulduğunda söz bana geldiğinde, hep son zamanlarda izlediğim en muhteşem filmi anlatırım. Bugün bunu yapmayacağım. Size dün CKM'de izlediğim filmden bahsetmek istiyorum. Orjinal adı Identity Thief, Türkçe çevirisiyle Kimlik Hırsızı. Jason Bateman ve Melissa McCarthy'nin başrolü üstlendikleri, komedi tadında basit bir film aslında. Basit diyorum ama aslında konusu daha önce pek karşılaşmadığım cinsten. Filmi basitleştirense izlerken çok ciddi boyutlarda heyecan, kahkaha, ders çıkarma, gözyaşı, durup düşünme ihtiyacı, meraktan delirme ya da sosyal-kültürel-siyasi mesaj kaygılarından hiçbirini taşımıyor olması. Zaman geçirmelik ama keyif veren bir film. Filmi izlediğiniz sırada çok yorgunsanız benim yaptığım gibi 10 dakika uyusanız pek bir şey kaçırmayıp aynı yerden izlemeye devam edebilirsiniz.

Film uzun zamandır gizlice insanların kişisel bilgilerine ulaşıp kendine o kişinin kredi kartını ve kimliğini kopya edip bunlarla binlerce dolarlık alışveriş yaparak hayatını sürdüren "tatlı" bir kadın ve bu durumu fark eden bir aile babasının, kadının peşine düşmesi ve beraber geçirdikleri yolculukta yaşadıklarından ibaret. Filmde olanlar biraz gerçekdışı aslında, dolandırılan hiçbir adamın bu derece alttan alacağını sanmıyorum. Sanırım filmi sevmemin nedenlerinden biri bu gerçekdışı olma durumu. Hayata toz pembe bakmak beni keyiflendiriyor olsa gerek. Bir diğer neden de zaman zaman hiç beklemediğim anlarda duyduğum güzel müzikler, karakterlerin şarkılara samimi bir şekilde eşlik etmesi ve tabii ki de Star Wars göndermeleri! Geçirmeniz gereken 2 saatlik bir zaman dilimi varsa, biraz da yorgunsanız bu filmi tercih edin. En kötü salonda sessizce uyursunuz. Zaten pek de fazla insan doluşmaz o salona.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder